FORUMUL VEHICULELOR
Forumul pasionatilor de trenuri
Locomotivele 060-DA (Sulzer)
Prima locomotiva diesel construita pentru CFR din seria DA este 060-DA-001. A fost fabricata in 1959 si facea parte dintr-un grup de sase locomotive diesel construite pentru CFR in Elvetia. Un alt grup de 10 locomotive a fost fabricat sub licenta firmei "Electroputere" din Craiova, Romania. Aceste locomotive au fost construite in 1960. Ultima locomotiva din clasa 60 a fost fabricata in 1981 si a primit numarul de 60-1405. In total, pentru CFR, s-au fabricat 1407 de bucati. Alte 160 de bucati au fost fabricate pentru uz industrial. Inca 422 de bucati pentru Caile Ferate din Bulgaria (BDZ) si 130 pentru Caile Ferate din Polonia (PKP).
Date technice:
- Lungimea peste tampoane - 17000 mm;
- Latimea maxima a cutiei - 3000 mm;
- Distanta intre pivoti - 9000 mm;
- Ampatamentul boghiului - 4100 mm;
- Diametrul rotii - 1100 mm;
- Masa totala - 117 t;
- Sarcina pe osie - 19 t;
- Forta de tractiune la pornire - 32000 kgf;
- Puterea - 2100 CP (1546 kW);
- Viteza maxima - 100/h (respectiv 120/h la clasa 62).
Linkuri utile / Alte fotografii:

Foto: Marian Dascalu | Locatie: Depoul Dej Triaj
Prima locomotiva, 060-DA-001 (sus) a fost restaurata in 2008 si prezentata publicului in octombrie 2008 la Zilele Feroviare de la Bucuresti.


Foto: Alex Chirila | Locatie: Gara Constanta si Triajul Palas
SC Reloc SA a efectuat reparatii la locomotive Sulzer apartinand societatilor CFR Calatori, CFR Marfa dar si la locomotive apartinand unor operatori feroviari privati.
In 2009 au aparut DA-999 si DA-1404, care au fost modernizate cu echipamente Promat.


Foto: Alex Rasteiu | Locatie: Gara Campia Turzii | Descriere: 1404 in teste.