FORUMUL VEHICULELOR
Forumul pasionatilor de trenuri
DATE GENERALE ALE LOCOMOTIVEI ELECTRICE
Pentru cele 130 de locomotive livrate pentru CFR, o parte a echipamentelor mecanice au fost construite de UCM Resita.
-Formula osiilor Bo'Bo'
-V max.: clasa 43 - 120 km/h, clasa 44 - 160 km/h
-Sistemul de electrificare 25 kV, 50 Hz
-Ecartament 1.435 mm
-Diametrul rotilor motoare 1.250 mm
-Distanta intre centrele boghiurilor 7.700 mm
-Distanta intre osiile boghiului 2.700 mm
-Inaltimea peste pantograful coborat 4.630 mm
-Latimea maxima a cutiei 3.100 mm
-Lungimea peste tampoane 15.470 mm
-Greutatea totala 76 t
-Sarcina pe osie 19 (20) t
-Numarul de trepte reglaj, inclusiv 3 trepte de slabire de camp 44
-Raport de transmitere pentru V max. 120km/h 73:20=3,65:1
-Puterea de durata a transformatorului 4.576 kVA
-Reglajul motoarelor de tractiune pe inalta tensiune
-Transmisia cu arbore tubular tip ASEA
-Servicii auxiliare 50 Hz, trifazat
-Puterea uniorara 4.080 kVA
-Puterea de durata 3.860 kVA
-Forta de tractiune la pornire 28 tf.
O parte din locomotivele care apartin CFR Calatori, au fost modernizate de Promat S.A. si are urmatoarele avantaje:
-cresterea fiabilitatii in exploatare
-optimizarea regimurilor de mers si de functionare a echipamentului de tractiune
-reducerea consumului specific de energie
-simplificarea schemelor de tractiune si comanda
-reducerea timpilor de mentenanta prin mentenanta rapide de tip softwer
-imbunatatirea conditiilor de conducere pentru personalul conductor
-cresterea gradului de disponibilitate a locomotivei
-extinderea ciclului de revizii si reparatii
Locomotivele care apartin de GFR sunt aduse din Serbia, inafara de 43-0132.

Foto: Coste Paul | Locatia: Gara Arad | 43-0037-2, pe 15.03.2008.

Foto: Gabriel Ailenei | Locatia: Depoul Petrosani | 43-0110-7 apartinand CFR Marfa

Foto: Zsiros Attila | Locatia: Gara Arad | 43-0068-7 EC modernizat la Reloc cu Promat
La operatori privati:


Foto: Gabriel Axinia | Locatia: Pascani | 43-0149-5 GFR si 43-0056-2 ServTrans