FORUMUL VEHICULELOR
Forumul pasionatilor de trenuri
DATE GENERALE ALE LOCOMOTIVEI ELECTRICE
1. Date de gabarit
-Lungimea intre fetele tampoanelor.....19 800 mm.
-Lungimea cutiei.....18 500 mm.
-Latimea cutiei 3 000 mm.
-Inaltimea locomotivei cu pantograful coborat.....4 500 mm.
-Domeniul admisibil de lucru al pantografelor masurat de la ciuperca sinei.....4 850:6 580 mm.
-Zigzagul maximal liniei de contact.....+-400 mm.
-Distanta intre centrele boghiurilor.....10 300 mm.
-Ampatamentul boghiului (distanta intre osiile extreme ale boghiului).....4 350 mm.
-Diametrul rotilor cu bandaje in stare noua.....1 250 mm.
-Diametrul rotilor cu bandaje in stare semiuzata..... 1 210 mm.
-Formula osiilor.....Co-Co.
2. Date de greutate
-Greutate totala:
* cu balast.....126 t
*fara balast.....120 t
-Sarcina pe osie:
*cu balast.....21 t
*fara balast.....20 t
3. Conditii de circulatie in curbe si rampe
-Viteza maxima din constructie:
*pentru raportul de transmisie dintre M.T. si osia montata de 73/20 (3,65:1).....120 km/h (clasa 40);
*pentru raportul de transmisie dintre M.T. si osia montata de 104/38 (2,74:1).....160 km/h (clasa 41);
*pentru raportul de transmisie dintre M.T. si osia montata de 97/46 (2,108:1).....200 km/h (clasa 42).
-Viteza in curbe cu:
*R=170 m,
*panta caracteristica egala cu.....26%;
*supralargirea ecartamentului de 25 mm.....60 km/h;
*suprainaltare de.....115 mm.;
-Raza minima a curbei.....90 km/h.
4. Parametri electrici de lucru
a. Pentru locomotiva
-Felul curentului.....alternativ monofazat
-Tensiunea nominala in linia de contact.....U=25 kv
-Tensiunea maxima in linia de contact.....U=27,5 kv
-Tensiunea minima in linia de contact.....U=19.5 kv
-Tensiunea minima de scurta durata in linia de contact.....U=17,5 kv
-Frecventa nominala.....f=50Hz
-Curent uniorar.....1 250 A
-Curent de durata.....1 180 A
-Puterea nominala a transformatorului la tensiunea de 25 kv.....5790 kvA
-Sistem de reglare pe inalta tensiune
-Numarul treptelor la graduator.....40
-Numarul treptelor de slabire a campului la M.T......3
b. Principalele masini si aparate electrice ale locomotivei
1. Transformatorul principal
2. Motoare electrice de tractiune (MT1:MT6)
3. Motoarele compresorului principal (35.1;36.1)
4. Motorul compresorului auxiliar (39.2)
5. Motorul pentru pompa de ulei (T 11)
6. Motorul ventilatorului transformatorului (T12)
7. Motoarele ventilatoarelor MT (S 1:6)
8. Motoarele pentru rezistentele de franare (S 9.4; S 10.4)
9. Motoarele pentru agregatul de incalzire tren si ventilatie (37.1)
10. Motor comanda graduator (T 3.4)
11. Pantografele
-Tip.....simetric/asimetric
-Tensiunea nominala..... 25 kv
-Viteza maxima de circulatie admisa la care lucreaza, la care captarea enrgiei electrice se face in mod corespunzator.....160 km/h
-Domeniul inaltimii de lucru deasupra tampoanelor de amortizare.....350:2200 mm
-Forta activa la ridicare si coborare domeniul de lucru de 350:2200 mm.....5,0:6,0 kg
-Presiunea nominala a aerului de comanda pt actionarea pantografului:
*maxim.....5.0 at.
*minim.....3.75 at.
-Lungimea portiunii liniare a saniei, respectiv a periei 1 020 mm
-Lungimea totala a saniei (se ia in calcul si lungimea coarnelor) 1 800 mm
-Zigzagul maxim al firului de contact fata de perie.....400 mm
12. Bateria de acumulatoare
13. Instalatia de aer comprimat si frana
Foto: Gabriel Axinia | Locatia: Gara Pascani | 40-0369-5, cea mai frumoasa clasica din tara.
Foto: Alex Chirila | Locatia: Gara Bucuresti Nord | 060-EA1-106. "Regina"
Singura locomotiva din tara, care atinge viteza de 200 km/h.
Foto: Antoniu Nica | Locatia: Costanta | 42-0302-2 "Generalul"
Desigur, si operatorii feroviari privati din tara detin astfel de locomotive.
Foto: Coste Paul | Locatia: Depoul Arad | 40-0469-3
Foto: Alex Chirila | Locatia: Costanta si Dorobantu | 40-1017-9 a GFR si 40-0733-2 Rompetrol