FORUMUL VEHICULELOR
Forumul pasionatilor de trenuri
Locomotive electrice din clasa 43 si 44, modernizate
In 2001, trei locomotive din clasa 43 au fost duse in Croatia, la Rade Koncar, pentru a fi modernizate.
Cele 3 locomotive au fost: 006, 059 si 103.
Viteza maxima a fost ridicata la 160 km/h iar puterea la 3840kW.
A doua serie de modernizare a inceput in 2007 la Reloc S.A. Craiova. Modernizarea consta din:
- Sistem de reglare continua a tensiunii pe motoarele de tractiune cu punti semicomandate in montaj economic cu parametrii energetici ridicati
- Convertizoare statice de tensiune si frecventa pentru alimentarea serviciilor auxiliare
- Sistem informatic integrat de monitorizare functionare si comanda regimuri tractiune - frinare
- Compresor elicoidal pentru producere aer comprimta
- Controler tip mansa pentru impunerea continua a vitezei si curentului de tractiune
- Sistem performant de de protectie la patinare si blocare osii
- Bord de conducere modernizat
- Ferestre laterale culisante din termopan
- Sistem de climatizare pentru cabina mecanic
- Rezistente de frinare separate galvanic
- Izolarea oricarui motor de tractiune in caz de defect
- Statie de incarcare baterii de acumulatori, in comutatie, cu limitare incarcare dupa curent, tensiune si temperatura mediu ambiant
- Functionare in regim automat cu viteza si curent impus
- Putere: 4400kW
Locomotivele modernizate sunt:
91-53-0-461-002-9 - depoul Arad
91-53-0-461-022-2 - depoul Galati
46-0032-6 - depoul Arad
91-53-0-461-036-2 - depoul Timisoara
91-53-0-461-043-8 - depoul Arad
46-0062-3   - depoul Arad
46-0066-4   - depoul Arad
91-53-0-461-078-4 - depoul Suceava
91-53-0-461-102-2 - depoul Suceava
91-53-0-461-106-3 - depoul Timisoara
91-53-0-461-113-9 - depoul Suceava.

Foto: Coste Paul | Locatia: Gara Arad | 46-0006-0, 14.07.2008.

Foto: Kolumban Csaba | Locatia: Arad | 46-0032-6 la festivitatea din Arad.