FORUMUL VEHICULELOR
Forumul pasionatilor de trenuri
Locomotivele BR189 - Cargo Trans Vaggon
Produsa in 2009 si facand parte dintr-un lot de doua locomotive pentru operatorul privat Cargo Trans Vagon, aceasta locomotiva Bo'Bo' a fost prezentata si in editia anterioara a Zilelor Feroviare. Este dotata cu 4 motoare asincrone trifazate de c.a., cu rotor in scurtcircuit, actionate cu invertoare HV-IGBT. Sistemul central de comanda si control cuprinde module centrale de comanda si module de control al tractiunii tip SIBAS 32, monitor color si diagnoza centralizata cu interfata in limba romana, sistem antipatinaj, contor pentru energia consumata si pentru energia recuperata, sistem de camere video, tractiune multipla (pana la 4 locomotive), pantograf cu supraveghere automata a patinei de grafit si limitarea inaltimii de urcare. In ceea ce priveste franarea, frana principala de serviciu este cea electrica, recuperativa, iar frana secundara de serviciu este cea pneumatica indirecta. Totodata, locomotiva beneficiaza si de frana pneumatica directa. Pentru frana pneumatica, locomotiva este prevazuta cu discuri de franare pe roti. Confortul mecanicului este asigurat de postul de conducere ergonomic, prevazut cu sistem de reglare automata a vitezei trenului, scaun cu reglare pneumatica, climatizare, frigider si incalzitor.
Lungimea peste tampoane: 19.580 mm
Latimea cutiei: 3.000 mm
Inaltimea peste NSS cu pantograful coborat: 4.245 mm
Diametrul rotii in stare noua / complet uzata: 1.250 / 1.170 mm
Ampatamentul locomotivei: 9.900 mm
Ampatamentul boghiului: 2.900 mm
Masa totala (cu roti noi si 2/3 din balast): 87 t ± 1%
Tensiuni de alimentare:
- 15 kV 16,7 Hz c.a.
- 25kV 50 Hz c.a.
Puterea nominala: 6.400 kW
Forta de tractiune continua maxima la viteza de 85 km/h: 270 kN
Forta de tractiune maxima la demaraj (Coef. de aderenta µ0=0,36): 300 kN
Forta maxima de franare cu frana electrica: 150 kN
Putere frana electrica de retea: 6.400 kW
Viteza maxima: 140 km/h
Ecartamentul: 1.435 mm
Inaltime dispozitiv de tractiune si tamponare de la NSS: 1.040 mm
Raza minima de inscriere in curba: 80 m
Raza minima de racordare la punct schimbare declivitate:
- racordare concava: 250 m
- racordare convexa: 200m
Multumiri pentru trenuri.uv.ro
Forumul Vehiculelor - poze si discutii despre BR189
Foto: Antoniu Nica | Locatie: Gara Sinaia | 189 700-8

Foto: Silviu Albescu | Locatie: Gara Petrosani | 189 701-6