FORUMUL VEHICULELOR
Forumul pasionatilor de trenuri
Automotoare de tip VT614 (ADH11) - CFR Calatori
Automotorul diesel hidraulic ADH11, este alegerea optima pentru transportul feroviar de calatori, pe distante scurte si medii, oferind confort sporit pentru calatori, la costuri mici de exploatare si intretinere.
AVANTAJELE AUTOMOTORULUI ADH11
:: ofera siguranta si confort pentru calatori;
:: facilitati de acces pentru persoane cu mobilitate redusa;
:: capacitate mare de transport de calatori;
:: exploatare indelungata si eficienta;
:: vagoanele automotorului pot fi dezlegate separat pentru revizii, necesitand doar 4 vinciuri;
:: grupul de propulsie este de ultia generatie, cu o mare fiabilitate si siguranta in functionare;
:: motorul diesel este de putere mare si consum redus de compustibil.
Constructia automotorului si amenajarile interioare
Vagonul motor se imparte in 2 compartimente clasa 1, 2 saloane clasa a 2-1, compartiment de serviciu si cabina mecanicului. Vagonul intermediar este impartit in 2 saloane de clasa a 2-a, despartite cu usi glisante fata de usile de urcare si un salon pentru persoane cu mobilitate redusa, cu dispozitiv de ridicare si scaune rabatabile (strapontine).
Saloanele pentru calatori dispun de fotolii ergonomice, tapitate, dotate cu cotiere. Dispunerea fotoliilor este realizata fata in fata, 2+2 locuri si succesiv. Fotoliile sunt prevazute in spate cu o masuta rabatabila.
In vagonul intermediar sunt dispuse doua toalete vacuumatice, cate una la fiecare capat al vagonului. Cea dinspre salonul pentru persoane cu dizabilitati este amenajata corespunzator. Automotorul este dotat cu dispozitiv de ridicare pentru persoane cu dizabilitati.
Ferestrele sunt de tip termopan cu geamuri din sticla securizata, rabatabile care alterneaza cu geamuri fixe.
Iluminatul compartimentelor de calatori este asigurat prin lampi fluorescente amplasate pe culoarul central al vagoanelor, asigurand si functia de iluminat de siguranta.
Automotorul este echipat cu statii radio in ambele posturi de conducere si cu instalatie de sonorizare cu difuzoare in compartimentele de calatori pentru informarea acestora asupra traseului parcurs, a statiilor de oprire si pentru a asigura o ambianta placuta si confort in parcurs.
Indicatoarele de afisare ruta sunt amplasate la fiecare vagon motor pe partile laterale si in partea frontala.
Pe fiecare parte a vagoanelor automotorului sunt usi de acces care asigura o inchidere sigura si etansa. Pentru accesul calatorilor, vagoanele motoare au cate o usa dubla pe fiecare parte amplasate central si cate o usa simpla pe fiecare parte amplasate la capatul opus cabinei de conducere.
Scarile sunt acoperite cu covor antiderapant. Pentru urcare/coborare, scarile sunt prevazute cu bare metalice de prindere.
Instalatia de incalzire a vagoanelor este prevazuta cu sistem de reglare centralizata a temperaturii din interiorul vagoanelor si programare pentru preincalzire atat a compartimentelor de calatori cat si a motoarelor diesel. Instalatia de climatizare a vagoanelor contine 2 unitati pe fiecare vagon si este prevazuta cu sistem de reglare a temperaturii in compartimente. Instalatia de climatizare de pe vagonul intermediar are posibilitatea de realizarea incalzirii.
Cabina de conducere
Cabina de conducere are geamurile frontale incalzite electric, prevazute cu stergatoare de parbriz, instalatie de spalare a geamului frontal si parasolar. Geamurile laterale ale cabinei de conducere sunt culisante pe verticala. Cabina este echipata cu:
- pupitru de conducere central, dotat cu echipamente de conducere tip joystick, calculator de bord, display pentru afisarea parametrilor si a mesajelor de avarii, microfon pentru anunturi, radiotelefon, IVMS cu INDUSI si DSV incorporat, robinetul mecanicului tip EE4;
- oglinzi retrovizoare exterioare incalzite electric;
- scaun ergonomic pentru mecanic;
- instalatie de climatizare/incalzire.
CARACTERISTICI TEHNICE PRINCIPALE:
COMPUNERE: VT-VM-VT
DIMENSIUNE DE GABARIT:
:: LUNGIME: 79460 mm
:: LATIME: 2800 mm
:: INALTIME: 4360 mm.
SIMBOL PERECHI BOGHIURI: B'-2+2-2+2-B'
VITEZA MAXIMA: 120 KM/H
NUMAR DE LOCURI: 174 CLASA A 2-A, 24 CLASA 1.
GRUP PROPULSIE POWER PACK - 6H1800 R81P CU TRANSMISIE HIDRAULICA DIWA RAIL 884,5 VOITH
MOTORUL DIESEL: MTU 6H1800 R84
PUTERE: 390 KW
TURATIE: 1800 RPM
Multumiri pentru Remarul "16 Februarie" Cluj Napoca
Foto: Antoniu Nica | Locatie: Gara Satu Mare | 76-1417
Foto: Doczi Istvan | Locatie: gara Oradea
Foto: Vlad Torjoc | Locatie: Suncuius