FORUMUL VEHICULELOR
Forumul pasionatilor de trenuri
Detalii technice
Lungime: 23.495 m
Latime: 3.130 m
Inaltime: 4.650 m
Puterea indicata la varf: 3000 CP
Diametrul cilindrului de inalta presiune: 650 mm
Cursa pistonului: 720 mm
Diametrul rotilor cuplare: 1920 mm
Viteza maxima: 110 km/h
Viteza maxima din constructie: 140km/h
Suprafata de incalzire a cazanului: 262 m2
Volumul rezervorului de apa: 32 m3
Volumul rezervorului de pacura: 5,9 m3
Greutatea maxima: 193,7 t
Biela motoare:
-lungime: 4.250 m
-greutate cca. 2000 kg
142.044
Aceasta locomotiva face parte din patrimoniul cultural national categoria tezaur.
A fost fabricata in 1938 la Uzinele si Domeniile din Resita dupa o licenta cumparata de la Caile Ferate Austriece in anul 1936.
Locomotiva a fost pusa in functiune la data de 22.02.1939 si a fost activa pana in anul 1970 cand a fost restrasa din activitate. In perioada 1970 - 2006 a functionat la Societatea de Turism Feroviar la trenurile turistice si de epoca.
In anul 2006 a fost retrasa definitiv din circulatie.
La testele de performanta efectuate in Austria in anul 1936, o locomotiva de acest tip a atins viteza de 156 km/h, record de viteza care nu a fost egalat de niciun alt tip de locomotiva cu aburi.
Acum, 142.044 este expusa in gara din Oradea
Foto: Doczi Istvan | Locatii: Depoul Oradea si Gara Oradea